Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
9006100500   CLIL Science Projects in Secondary
2020-2021   Curs telemàtic (en línia asíncron). Secundària en general
  
   1/7/2021 - 30/7/2021 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
  
  
  
Tipus activitat   SEES CLIL Science Projects in Secondary
  
Inscripció   15/05/2021 - 30/05/2021
  
Descripció i   Metodologia:   Whether you have experience applying CLIL in Science or if you would like to start next year, in this course we will reflect on how to do it according to the PBL methodology. You will end up with your own proposal for your classes.

Adapting the language and content integration methodology and the project based learning seems to be difficult. With this course we are going to think about different strategies, discover useful tools for the teacher and the student. PBL is related to enquiry-based learning, so they are going to learn through investigation, experimentation, case analysis, debate, comparison of different ideas, the search for solutions or the construction of objects.
  
Objectius   1. To use and produce CLIL materials using virtual technology
2. To select basic content work on it deeper
3. To create CLIL proposals based on PBL
4. To plan a successful CLIL Project
  
Continguts   Module 1:
Introduction “A CLIL lesson is a subject lesson transmitted in a foreign Language”. 4Cs curriculum (Coyle 1999). Content learning. Language learning.

Module 2:
How does PBL differ from “doing a project”?. The Gold Standard PBL model (Buck institute for education) and HQPBL. IBSE (inquiry based science education). Syncronous meeting and videos

Module 3:
Mixing CLIL and PBL. Resources, tools and materials. Practise with an exemple, make an own selection and give feedback to others.
Videos, optional meeting with other teachers and share ideas.

Module 4:
Materials creation. Lesson Planning for CLIL Project (Science). Feedback and final sharing workshop (virtual meeting).
  
Observacions   Google Meet sessions: (1h aprox. per meeting)
- Monday 5th of July between 10h and 13h.
- Monday 12th of July between 10h and 13h.
  
Formador/a   Sandra Entrena
  
Avaluació   - Positive attainment of the course activities.
- Assisstance to the syncronous meetings.
- Satisfaction questionnaire.
  
Requisits de  certificació   - Positive attainment of the course activities.
- Assisstance to the syncronous meetings.
- Satisfaction questionnaire.
  
Persones  destinatàries   Secondary teachers (ESO, BAT and CFA) with a B2 minimum.
Requisits:
1. Disposar d'usuari XTEC actiu.
2. Haver certificat les activitats de formació adjudicades durant aquest curs acadèmic i l'anterior.
Criteris específics d’adjudicació. Les sol•licituds admeses s'ordenaran en funció de:
1.Vinculació al centre de treball 2.1.Funcionari 2.2.Interí 2.3. Substitut
2.Nivell de llengua C2,C1,B2.
Si ets docent d'un centre concertat, municipal o les acreditacions d’especialitat i/o nivell de llengua (C2, C1 o B2) requerides a la convocatòria no consten a l’ATRI, caldrà omplir aquest FORMULARI dins del període de sol•licitud.
Consulteu: RESOLUCIÓ ENS/2480/2017
  
E-mail   estiullengues@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent